In de winter nemen we minder zonlicht tot zich, dus ligt het gevaar op de loer dat je je futloos gaat voelen. Sommige mensen zijn hier aardig gevoelig voor en hebben last van een zogenoemde winterdip of winterdepressie. Je krijgt dan veel meer uit je handen als je ’s morgens in het donker al moet vertrekken naar je werk en je pas weg kunt als de zon alweer onder is. Toch zijn er wel wat dingen die je kunt doen om de winterdip tegen te gaan en wat meer energie te krijgen. Bij sommigen hiervan kunnen winkels als Detox Pure je helpen. Een paar van die dingen hebben we hier even voor je op een rijtje gezet zodat je wat ideeën krijgt over hoe jij je weer wat energieker kunt gaan voelen.

Extra Vitaminen

Een grote veroorzaker van de winterdip is het tekort aan vitaminen, en dan vooral aan vitamine D. Gelukkig kun je deze heel makkelijk aanvullen door allereerst je voeding iets aan te passen. Sinaasappels en sommige andere groentesoorten en fruitsoorten bevatten vitamine D waardoor je je al een stuk beter kunt voelen. Door allerlei soorten kassen en andere groeitechnieken kunnen die fruitsoorten nu ook in de winter worden verbouwd en kun je er dus altijd wel aankomen.

Supplementen

Mocht je echt niet aan sinaasappels of andere voedingsmiddelen met vitamine D kunnen komen, dan kun je eens kijken of je het tekort aan vitaminen op kunt lossen met wat supplementen. Er zijn multivitaminen die eigenlijk alle soorten vitamine wel bevatten. Mocht je een gebrek hebben aan één specifieke soort vitamine, dan kun je kijken of je daar een apart supplement voor kunt vinden. De meeste vitamines worden namelijk wel in een eigen supplement aangeboden zodat je geen vitamines hoeft te slikken waar je eigenlijk wel genoeg aan hebt. Een teveel is immers ook niet echt goed voor je.

Naar Buiten

Het weer lokt misschien niet echt om naar buiten te gaan. Als je pauze hebt dan is het vanwege de kou misschien aanlokkelijker om binnen in de kantine te blijven in plaats van de buitenlucht op te zoeken. Toch is het wel aan te raden af en toe even naar buiten te gaan. De zon lijkt misschien niet echt te schijnen, maar toch heb je even het zonlicht waar je lichaam zo naar snakt. Daarbij beweeg je dan ook even, iets dat ook altijd gezond is. Door in beweging te blijven zorg je ervoor dat je conditie niet afneemt en het niet steeds meer moeite zal kosten om de stap te zetten en rondje te lopen.

Zonnebank

De zonnebank is de laatste jaren best omstreden. Je moet er best mee oppassen omdat ineens een grote dosis kunstlicht niet echt gezond is. Toch kan af en toe even tien minuutjes onder de zonnebank in de winter je wel goed doen. Zolang je het maar met mate gebruikt. Doe het dus niet iedere week maak gewoon eens in de zoveel dagen en houdt het echt bij een paar minuten per keer. Dan kun je er wel baad bij hebben.